Års resumé

Va härligt med ett nytt fräscht år hörre ni! 
Har inga planer för det nya året förutom att jag vet att vi ska flytta, någonstans, vet inte hur, var och när. Men flytta kommer vi, dock inte till gotland. We are in love with skåne ;)

Hur var 2010 då?

JANUARI
Året började hemskt, med förlorandet av en barndomsvän/lekkamrat. Vi tänker på dej <3

FEBRUARI
Johny gjorde tv-debut i bygglov. 

       

MARS
Hanna och Filip fick varsin "jätte choklad" som jag hade gjort, i födelsedagspresenter.
      

Vi drog till Gran Canaria en vecka med nästan hela Johnys släkt och hade det bra.
      

APRIL
Vi kom hem från Gran Canaria på skärtosdagen. Så vi hann fira påsk hemma vid mamma och pappa. Började sen min intensivkurs den 26, till Bilkörkort.
                                     

MAJ
Vi tittade på elden vid flundreviken med Jens och Jusse. Sen åkte vi ut till Fårö dan efter och firade Sannas årsdag.
   

Vi skrev på kontrakt till vår lägenhet här i Skåne. Och sen tog jag mitt teori prov den 19 och klarade det :) Uppkörningen den 22 kuggade jag dock på en vänster sväng. En Gubbe som inte kunde visa att han ska svänga i tid.

JUNI
Juni var en fullspäckad månad men massa roliga händelser.
1 Juni hade jag min andra uppkörning och fixade där med mitt körkort! :)

                          

Den 12 var vi och såg KISS i på stockholm stadion, med mamma och pappa.
    

Den 18 hade vi stuvat in allt vi ägde i en hästtransport och åkte ner till skåne till vårt nya hem. Mamma och pappa åkte med och hjälpade till. Hade grillkväll med Hannas underbara familj och åkte sen till gotland igen dagen efter.
Åkte hem och städade och lämnade lägenhetsnycklarna, hämtade kissarna och åkte sen ner till skåne igen den 28. 

Juli
Vi var lediga hela månaden, (Johny var ledig, jag var frivilligt arbetslös), så hela juli njöt vi bara av sommaren, upptäckte skåne och gjorde oss hemmastadda, besökte grannstäder och grannland. Riktigt härlig månad, både min och Johnys familj var och hälsade på :)


AUGUSTI
Augusti fortsatte vi med härlig ledighet. Vi åkte hem till Gotland vecka 31 och hälsade på familj och vänner och såg Status Que på Gutevallen, firade även min födelsedag hemma. När vi kom hem till skåne igen ringde Chefen min från Eurosko och ville träffas på interjuv. Vilket sen ledde till mitt jobb :)
                           (Pluggar på skovård och annat)

SEPTEMBER
Lärde mig något nytt varje dag, om kassasystem, kassa räknande, skovård , våra skomärken och allt innom sko världen. Och tro mej de va bra mycket. Undrade hur mycket vatten jag hade tagit mej över huvudet men jag lärde mig faktiskt väldigt fort måste jag säga. :)

OKTOBER
Mamma fyllde 50, och de firade hon med att komma till skåne med pappa och bo hos oss. De kom den 23 och överraskade mig på jobbet. Trodde jag skulle hinna sluta och sen möta dem hemma, haha :) Den 24 firade vi mamma med tårta, presenter och med 3 rätters. På månaden åkte vi en snabbis över till tyskland. Sen åkte de hem igen den 27. De va riktigt kul att ha dem där :)
                    
                       

NOVEMBER
Johny hade följt MFF hela sesongen, även jag va med på en del matcher. Så den 8 var vi och såg MFF ta guld på  swedbankstadion i Malmö, med en publik på 24000.
       

DECEMBER
Julmys med massa julebak och en tripp till Danmark på Julmarknad på Tivoli. 
                      
     

Firade julen hemma på Gotland med familj och träffade älskade vänner. Sen tillbaka till skåne för att fira nyår i Malmö med härliga skåningar :)
                              

       De var de härliga året 2010! (..med vissa undantag :( .) Nu får vi se vad 2011 har att erbjuda! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0