Mumsig paj!

             
Gjorde så god paj herromdagen.
Hade i kalkonskinka, broccoli, zucchini, gul paprika och små tomater. Synd att vi inte hade purjolök i bara!

Deg:
3 dl fullkornsmjöl eller 1½ dl Grahamns mjöl blandat med 1½ dl vetemjöl.
100 g margarin (läste att man istället kan ha 3/4 dl olivolja, ska testa de nästa gång!)
ca 2 msk vatten


Platta ut degen i fromen in i kylskåpet i ca 15 min. Förgrädda sen på 200 grader i ca 10 min. Lägg sen i allt du vill ha i. Strö på lite ost. Sen in i ca 35 minuter till, eller tills osten börjar få färg.

TIPS! Jag brukar alltid ta i några kryddmått paprikapulver i äggröran. Blir en annan touch på pajen då :)
Så hade jag lite matlagningsgrädde istället för mjölk, får för mig att de blir lite smaskigare då.

Och sen en massa sallad till, MUMS! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0