Uno, dos, tres, quatro!

                            
Fyra timmar har jag jobbat idag. Fyra sega timmar. Delvis för det var rätt dött i köpcentret i kväll och dels för jag vaknade med en skallvärk som bara blev värre ju mer klockan blev. Så de var riktigt skönt att få åka hem vid 8.

Dock så lyckades jag ändå hålla humöret uppe och pratade glatt med kunderna. Så de flesta kunder som lämnade affären var på glatt humör, huvida de köpt något eller inte så önskade många mig en trevlig kväll och helg och tackade en massa för hjälpen jag gav. Sånt blir man så glad av! :) Gladare blev jag av att klara dagens säljar "budget". Vilket jag även gjorde i Tidags! De andra dagarna har vart lite halv dana. Däremot är det ju upp och ner med dagarna. Vissa dagar är folk mer köpsugna än andra. Men de känns ändå som man gör en liten skillnad, man hjälper ju folk att hitta just de dom letar efter. Hitta "passfelet" på en sko och istället t.ex lägga i en sula så den passar bätte. Och just förstå vad just DEN kunden är ute efter. Malena ringde och undrade hur det gick och blev glad av hur vi låg till i slutet av kvällen och sa att jag gjort en riktigt bra arbetsinsatts. Det blir man också väldigt glad av att höra! :)

Fredagen den 1 oktober är jag egentligen ledig, min enda lediga fredag på ett bra tag. Men igår kom Johny hem och sa att de nog skulle ha en bowling kväll med jobbet just den fredagen. Vilket var lite synd. Så jag tänkte fråga om jag inte kunde få jobba. Dock hade Malena satt upp en lapp över schema papprerna när jag kom till jobbet. Där hon undrade om jag inte kunde jobba några 4 extra timmar nu på fredag och sen den 1 oktober. Från 1 till 8. Woohoo! Passade ju utmärkt så de var ju bara att tacka och ta emot! :)


Mycke jobbsnack nu, förlåt. Men det är nu i början. Tycker jobbet är så kul och spännande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0