Ledighet är tråkigt..

Har vart ledig idag. Har sovit länge och inte gjort ett S.K.I.T. Eller jo jag har faktiskt diskat vårt berg av disk och plockat lite. Blekt mina skor har jag också gjort, vetti tusan om de blev någon skillnad? De står och torkar i badkaret. 

Men Blääää jag tycker inte om att va ledig, inte själv. Inge roligt. Igår jobbade jag från 4 till 8. Kändes märkligt eftersom jag jobbat 1 till 8 nu några dar. Så de kändes som att klockan var ett när jag kom och att de andra gick hem väldigt tidigt. Och jag hade sån OTROLIG träningsvärk i benen, inklusive något mildare mensvärk. Malena hade kommit med ett par RYN- skor i Tisdags och ville att jag skulle testa och gå lite med dem. Skor med helt rundad sula, de tränar (på något märkligt sätt) rumpa, lår, mage och rygg. Jag gick väl med dem i några timmar, för de var så sköna. Det fick jag sota för igår, man ska bara ha dem en kvart första gången man använder dem. Eftersom man går på ett helt annat sätt, man "rullar upp ryggen" och man ska trampa med hälen och sen rula hela. Men fick bevis på att de funkar! Hade så ONT! Dåligt med folk var det också igår. Så jag var faktiskt glad när klockan äntligen blev 8 så jag fick gå hem.

Däremot var det tomt när jag kom hem också. Johny va ju på fotbollen. MFF vann med 2-0 och själv kunde han knappt prata. Haha han hade sjungit för full hals tydligen. På hans jobb idag undrade de han var bakis eftersom han hade sån bakis röst hahaha.

Imorgon är det i alla fall jobb igen. Härligt. Däremot är de bara 4 till 8 igen. Sen är de ledig helg. Men nästa helg får jag jobba! Vi ska ha modevisning i köpcentet. Så ska vi anordna en liten fiskedamm för barnen i vår butik! Gud så kul! Det är jag, Malena och Annette som jobbar så de ska bli riktigt roligt!

Nästa vecka kommer däremot bli lite tuff. Är enbart ledig på Tisdag. Men de ska mest bli roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0