Angående valet..

             

Valbanketter har skickats ut, vår brevlåda är FULL av blad angående valet.
Och asså jag vet inte, jag tycker det mesta liknar skit.

Alla lovar bättre än den andra, men känns knappast som att någon kommer hålla något, utan ändå styra enligt deras tycke och inte riktigt folkets. Sen för det mesta tycker jag bara de försöker smutskasst varandra och just säga vad de andra har gjort och inte gjort istället för att mer foucsera på sej själva. De känns lite dagis nivå ibland.. enligt mitt tycke.

Så vad man ska rösta? Jaa aa.. Jag gjorde något test och tydligen beserat på massa halv onödiga frågor jag inte bryr mej ett dugg om ska jag tydligen vara Vänserpartist, och på andra plats kommer SD och FI. Haha asåå...

Jag vet inte de känns mest som att de man röstar på är Socialdemokraterna eller Moderaterna. För de är typ de valet handlar om. Och jag känner att NÄ jag vill faktiskt inte ha Mona Salin som statsminister, jag litar inte helt på den bruden. Och jag vet inte men jag tycker faktiskt det inte vart så farligt med moderaterna i styret. Visst många säger att de inte är bra och jag kan inte ens en liten del av allt som sägs. Grejen är, jo de kanske är lite dåligt med jobb och jo de gynnar säker "de rika". Men jag tycker inte heller det är helt rätt att de ska införas skatt på de "rika". För visst de tjänar mer, men varför ska man ta deras pengar och ge till folk som inte har lust att jobba. Just med bidrag tycker jag de används lite fel av socialdemokraterna, de mer kasstar ut bidrag till alla, så själklart vill inte folk jobba när de kan stanna hemma och få pengar! Däremot har väl kanske moderaterna gått ut lite hårt istället med att "de ska gynna de som arbetar". Absolut men när det inte går att få ett jobb? Va ska man göra då dah? Det är ju en annan fråga om det är folk som har familj och verkligen inte kan få tag på ett jobb och behöver pengarna för att överleva. Men visst ska man jobba för sina pengar! Men att vilja införa två karens dagar är bara stört. Man ska kunna vara sjuk! Sånt händer, man ska inte behöva gå till jobbet och ha feber för att man inte har råd att vara hemma och sjuk. Sen verkar jag tycka många frågor handlar lite om avundsjuka, just att "vissa inte får ha det bättre än andra". Har man lyckats i livet och kommit upp sej så varför ska man behöva sota för det? Visst kan klasskillnaderna vara stora och visst kan det tyckas orättvist att någon tjänar så mycket och en annan så lite. Men tyvärr så är de ju så, vissa kanske kämpar mer i livet och vissa kanske nöjer sej med lite mindre, det är lite av ett val man själv gör.

Sen det här om invandring. Jag tycker det har blitt förmycket. Tyvärr. Absolut ska folk som har det svårt och behöver hälp kunna få komma in i vårt land och få en möjlighet. Men att bara skicka in busslast efter busslast, utan att tänka lite på vad det medför? För vi har ont om bostäder och jobb. Är det då såklokt att ta in fler folk till vårat land, för det lär missgynna oss som redan bor här. Fler bidrag kommer behövas, fler som inte får jobb, fler som inte får bostad. Först kan jag tycka att focusera på oss som finns här, sen absolut ta in folk som behöver hjälp. Men vi kan inte ta alla! Det är inte schysst mot folket som bort här och det är inte schysst mot dem.

Haha femenist är jag inte. Eller självklart tycker man att kvinnor och män ska vara jämnställda, ha samma möjligheter i jobbet och annat. Men mer än så nej. Så jag vet inte hur de kommer sej att testet tyckte jag lutade åt de hållet men endå.. haha.

Sen vet jag inte så mycket. Många lovar lägre skatter. Men jo va bra, men sen då? Skatterna är också det som betalar sjukvård, skola och annat. Hur blir det då med lägre skatter när alla kommuner nu har så ont om pengar??  Däremot kan man fundera ibland på hur de använder sina pengar, men de är en annan sak.

Jag vet egentligen inte mycket det här är bara hur jag har uppfattat allt.
Så nä jag vet inte alls vad jag ska rösta i valet..


Skriv gärna era åsikter om ni har några!

Kommentarer
Postat av: Anonym

socialdemokraterna

2010-09-01 @ 22:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0