Till alla Föräldrar

Jag bara känner att jag vill hylla alla föräldrar en stund. Alla de som stöttar och älskar oss för dem vi är.

Jag har en helt underbar relation till mina föräldrar. Och de har jag dem att tacka för, men även mej själv för jag har alltid kännt att jag har VILJAT dela med mej till mina föräldrar och de är jag så glad över! Jag hade aldrig kunnat få bättre föräldrar än vad jag har.

Föräldrar är de som har skapat er, fött er in till världen och gjort allt för att NI ska ha det bra. De har slitit häcken av sej för att DU ska ha fått en så bra uppväxt som möjlig, de är de som sett till att du har haft mat i magen och kläder på kroppen, tak över huvudet. Och även de föräldrar som kanske inte kunnat gett dej de, har ändå försökt allt på sitt sätt för att göra allt så bra som möjligt för just DEJ.

De kommer älska dej hur du än ser ut, vad du än gör. De kommer alltid finnas där bakom dej. De är dem som bryr sej mest och sedan barnsben försökt skydda dej från allt de farliga och onda här i livet. De gav dej livet.

Jag kan tänka mej att många inte tänker på just detta, vad våra föräldrar igentligen gör för oss, hur mycke de offrar/offrat sej för just OSS. Och hur otacksamma så många kan vara mot just sina föräldrar. Och de gör mej så ledsen. För föräldrar blir sårade, farstän de kanske inte visar de alla gånger så blir dom de. De är trots allt dem som älskar dej mest.

Jag vet just i tonåret att många vänder sej bort från sina föräldrar och många blir agressiva och rent ut sagt elaka mot sina föräldrar.
(Satt och läste en insändare i någon tidning som hade sånt problem med sin tonårs dotter, hon ville knappt prata med dem, utan skrek endast åt dem. Och föräldrarna var helt förtvivlade och förstod inte hur de hade kunnat blitt så. )
Jag var aldrig så här i tonåren och de är jag så himmla glad för. Men vet att många tonåringar idag känner sej väldigt missförståda. Men istället för att vända sej bort, så vänd er till era föräldrar. Dom förstår mer än ni tror och de försöker, tro mej.

Jag vill bara att alla ska se sina föräldrar för dem de är. Och vad de gör för just DEJ. Så jag vill bara säga TACK till alla föräldrar som har stått ut med oss. Torkat våra rumpor, stoppat mat i våra halsar, försökt göra oss till så bra människor de kunnat. Tack för att ni har stått ut med oss i den jobbiga tonåren, ni var säkert lika förvirrade som vi var. Tack för att ni finns där och för allt ni gör.

Tack älskade mamma och pappa <3


Kommentarer
Postat av: mamsen

man blir helt mållös,rörd och tårögd, jag kan bara säga tack tack tack just nu!!!(måste torka en tår och snyta mej) pussokram mamsen

2010-03-07 @ 13:18:56
Postat av: Lisen

ja tänk va vi fått stå ut med"ler" tömda barskåp etc etc, men ni är världens goaste ungar i alla fall

KRAM

2010-03-07 @ 15:58:53
Postat av: Sandra

Mamma: De finns inget att tacka för, ni är helt enkelt bäst :)



Och lisen..

haha jag har iiiingen AAaaaning om vad du pratar om nu...barskåp? va? hahah.. ;)



Kram på er båda!^^

2010-03-15 @ 19:56:37
URL: http://sandrawahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0