Nyttigare alternativ till "pannkakor med sylt"

          

Min mor har lärt mej att man kan använda lite bättre mjöl än vanligt vitt vetemjöl.

Dinkel bland annat, men grahamsmjöl funkar fin fint till pannkakor. Så de är va jag gjorde idag :)
Har gjort ungspannkaka med grahamsmjöl och de var riktigt gott! Så nu gjorde jag pannkakor.


1-2 port.

½ dl vetemjöl
½ dl grahamsmjöl
1 ägg

3 dl mjölk
½ tsk salt

(Stekte mina i olivolja, har fått för mej att de är nyttigare än margarin/smör. Vilket gick riktigt bra, eftersom de inte fastnade på samma sätt. Pannkakorna smakade inte alls kontigt eller blev oljiga. Men de blir godare att steka med smör.)

Till mina pannkakor värmde jag frysta hallon och hade dom bara så till :)


(De va gott men mina hallon va riktigt sura, så söta dem lite med antingen socker eller fruktsocker om du vill de.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0