Mormor flyttar

Gick hem från jobbet idag. Är ännu bra förkyld, tror min näsa håller på och rammla av. Den e helt röd och öm så som jag snyter mig stup i ett. Ursch va tung i huvudet så jag gick hem för och vila. Och förhoppningsvis kanske den här jäkla förkylningen försvinna snart.


Va hemma hos mamma och pappa i lördags som sagt och sov över. I går hjälpte jag till och plocka grejer. Mommo flyttade igår så jag hjälpte till. Kommer bli kontigt att inte kunna gå ner till henne som vanligt. (Hon har alltid bott i ett litet hus 100 meter bort ifrån mamma och pappa.) Men inte nu längre =/ De e väldigt tomt kan jag  säga. Men hennes nya lägenhet är jätte bra och jätte fin. Tror hon kommer trivas bra :) De är faktiskt bra läge och massa gamlingar därnere som hon kan prata med om dagarna, så de blir nog bra. Tyckte dock synd om henne igår, hon såg så förvirrad ut. Hon är ju över 80 mommo, och ingenting fanns där hon brukade ha det och hon hittade inte klokt i lägenheten, eftersom jag och mamma hade packat upp alla saker för henne. De e tur att hon är så pigg min mommo. Hon är inte som andra gammla sur kärringar. Jag bara hoppas jag får ha kvar henne länge länge till <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0