I feed my man

  
  
  

Under dagen fick jag sån lust att skämma bort min man lite sådär en fredagskväll. Han är alltid så underbar och go, så jag lagade "tre rätters". Kom hem vid tio i 3 dock så jag stressade som en dåre för att hinna handla, gå på bolaget och baka INNAN han kom hem (ca 16:15). Men jag hann..

NÄSTAN ;) Jag hann göra cupcakes muffinsen och gömde dom i skåpet och chevretoasten hann jag förbereda :)
Sen när han kom hem sa jag till han att han absolut inte fick titta in i köket och att han kunde gå och ta en dusch eller något så länge. Så gjorde jag en kyckling och saffrans-risotto. När det var ca 20 minuter kvar på risotton kasstade jag in mina toast i ugnen i ungefär 5 min. Så vi kunde äta dem i lugn och ro medans risotton drog åt sig all buljong. Riktigt bra tajmat måste jag säga. Efter vi vilat maten tog jag fram muffinsen och stoppade i lite aprikosmarmelad i hålen jag pillat ut och spritsade över glasyren. Visst blev de fina mina cupcakes? :) It's my first! ("Tindrar med ögonen").

De blev väldigt uppskattat i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0