Kladdkaka med marängtäcke.

Vet ni va, jag tänker kasta in ett helt underbart recept på kladdkaka med maräng!

Marängen är lite knepig, första gången jag gjorde blev den suverän, sen när jag skulle göra den igen, så blev de bah pannkaka av alltihop. Men har ni inte lust att böka med maräng så gör bara kladdkakan, för den är så jäkla god! 

Ska helt ärligt säga att jag inte minns vart jag hittade receptet. Men jag har lagt till och tatt bort lite i från grund receptet och lagt till maräng delen.


(Och just de! Glömde skriva de, men ta gärna i lite hackad mandel i marängen, rör bara ner den försiktitgt med en sked. Blir supergott! Och jo marängsmeten ska vara direkt över kladdkakesmeten.)


 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åhh vilket gott recept! Sökte på kladdkaka med maräng på google och så kom detta inlägget fram...Ska testa det nu! Tack för tipset!

2010-08-05 @ 19:45:19
Postat av: Emelie

Mmm tack för ett sånt härligt recept:)

2010-11-09 @ 17:36:53
Postat av: Emelie

mm vilket härligt recept :)

2010-11-09 @ 17:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0