5 kilo plus eller minus, de är frågan?

Mjo nu e de så här, jag har vart på rusta och hittat en gammal hedlig våg (Alltså inte digital) med en smilegube på för 30 spänn. Tyckte den va söt och vi har ingen så jaa.. den är hemma hos oss nu.

Så skulle jag väga mej. Jag gissade väl på att de skulle visa 65 kg. Men siffran 60 stutsade upp.
Jag skit glad och tjoandes: "Johny jag har gått ner 5 kiloo!!!!"

MMmm...

Sen skulle Johny väga sig..
Och han va missnöjd med siffran han fick, så han bah: "Nää de här väger inte jag!"
Så började han vippa på vågen. Och då flyttade sej plattan. och bah: "Haha ja så ja!"

Sen kom han på de att stod man längre fram på vågen vägde man 5 kg mindre.
Men stod man längre bak på vågen så visade den 5 kg mer..
Jag insåg då att jag nog troligtvis inte vägde 60 kg. Så jag klev på vågen igen.

Mjo... 65 kg.. Helvete också.

Kommentarer
Postat av: Lisen

haha släng skiten.

Mät med måttband i stället mycket bättre

När ni kommer till Skåne behövs inga vågar, mye mat i rättan tid lika bra ni börjar vänja er vid den nya matkulturen

KRAM

2010-01-15 @ 07:07:19
Postat av: Anonym

haha då ligger du i samma vikt klass som mig. Men du är smalare än vad jag är ändå, så de kan du trösta dig med iaf! Nej vännen hittade inget till dej på rean, eller ja hittade ett linne me lite nitar på. Tänkte på dej men vet inte, tror inte du hade gillat de ändå:p Så de va nog tur ja inte köpte de;) PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

2010-01-15 @ 10:49:29
URL: http://hannaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0