Godis förbud!


                            

Nej nu får det räcka! Måste få bort lite extra kilon till Gran Canaria. Bara några veckor kvar.
Så jag har ingått i en deal med Johny. Jag har lovat han att jag inte ska äta godis/onyttigheter på vardagar utan fredag och lördag. Då jag får äta 100g godis/chips sammanlagt. Så ska vi träna klokt. Ursch va vi har slackat efter. Men jag har vart invalid och Johny har vart förkyld. Men nu är det nya tag!

Om jag däremot inte håller "vadet" (kallar vi det för) och äter nå onyttigheter (utan de tillåtna dagarna) får jag inge skjuts till jobbet. Vilket jag får varje Måndag-Onsdag, eftersom de e så mycke snö och halt och jag tycker de e väldigt läskigt att cykla så har mannen min vart snäll och sjuktsat mej till jobbet, eftersom det är en liten bit. (Dock får jag bidra med en liten bensinpeng).




(Obs!!) Det är jag som tvingat på Johny vadet för att jag måste ha en "morot" för att stå emot. I detta fall blir de mer bestraffning. Vilket gör att jag absolut inte vill riskera att äta nå godis. Jag ville igentligen hellre böta en 100 om jag råkade nalla. Men Johny ville inte "ta pengar av mej".. Dum fan.. Så istället tyckte han den här dealen var bättre. och den är 10 gånger värre =/ Jag är ju en jävligt ärlig person också, och har jäkligt svårt för att ljuga på grund av mitt enorma samvete.. (Daaamn youuuu..!!) Så jag kan inte fuska..och gör jag de så lär jag få promenera vid halv 6 på morgonen i snö upp till midjan.

Haha och nej helt av med godis kan jag inte va.. då dör jag. Därför kör jag 100g godis fredag eller lördag. Man måste faktiskt få leva också :)



Ingen mer som vill hänga på förresten? Godis "förbud" en månad? Säg till :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0