Tips till problemhy, och finnar.

Baaaajs. De är väl lustigt, hela sommaren har min hy vart KANON. Inte ens under mens tiden har jag haft några finnar överhuvudtaget. Jag har annars en jäkla problem hy, och de ploppar gärna upp finnar i tid och otid. Däremot isommar har jag sovit länge och vart noga med att tvätta av ansiktet och alltid tagit på nattkräm innan jag gått och lagt mej. Kan va de som gett fina resultat. För ätit bra, de har jag veeerkligen inte gjort!! Inte tränat heller. Eller förra vecka var jag duktig och va ute och gick varje dag, mest för jag va så utråkad. Men hur som.. haft fin hy heeela sommaren. Men idag, IDAG vaknar jag med en finne. Dock har den inte hunnit utveckla sej utan är en sån där jeeeveeel som ligger under huden och bara gör ont och just bara göra en uppmärksam på att "MOHAHA snart kommer jag!!". Ber några tysta ord att den håller sej lugn och fin under natten. För jag vill INTE ha en finne vid ögonbrytet imorgon på anställnings interjuvn..

Ska cykla bort till center syd imorgon för den dumma bussen går bara 1 gång i timmat åt de hållet... grrr.. Så nu hoppas vi att de inte blir nå jäkla regn imorgon. Kul att komma dit hel dygnsur, bah plaskar om skorna när man går haha.

Nej nu ska jag gå och lägga med och peppra finnen med min lilla mirakel finne-kräm (bilden under). Den är grym! Så fort jag fått en finne eller en på början till en tvättar jag först av ansiktet på med min Natt kräm och sen duttar jag den här över finnen med en tops. 95% av gångerna blir finnen helt uttorkad och nästan försvinner efter första applicering. Den finns på apoteket kostar mellan 50-100 kr. Men den är super! Räcker länge. Huden kan bli väldigt torr av den så ta bara på finnarna. 

Två andra tips är faktiskt min nattkräm och täckstift.
Den andra bilden är min nattkräm, den är skit bra, men luktar inte alls gott, haha. Men den förhindrar uppkomst av finnar samtidigt som den fuktar huden. Även den är faktiskt grym om man fått finnar. Dom minimeras mycket snabbare! Den är från bodyshop och kostar 150 kr, har jag för mej. Har tillhörande täckstift mot just finnar, är helt okej, täcker rätt bra med. Så på ställen typ i pannan där jag lätt får finnar om jag använder feta krämer eller feta foundation. Så brukar jag ta täckstiftet i stället om ja behöver. Men tar aldrig täckstiftet direkt på finnen eftersom smuts och fett från huden kan fastna på stiftet och följer med till nästa finne.. så använder alltid fingertoppen. De ser naturligare ut och är lättare att få jämt. Täckstiften kostar 99kr på bodyshop. 
              
                                         

Kommentarer
Postat av: B E X

har den översta salvan. den torkar verkligen ut! nästan för mycket..

2010-10-04 @ 16:51:51
URL: http://srebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0