Plugg

Hej!
Provjobbet idag gick bra, roligt men rätt utmanande. Har ju aldrig gjort något liknande, och det är väldigt mycke kund kontakt! Vilket är svårt när man så här i början inte kan något. Fick börja dagen med att testa skor! Haha inte helt fel ;) Chefen för Eurosko vill att man ska veta vad man säljer och då också testa skorna och just veta hur dom känns. Vilket jag tycker är jätte bra grej! De var en lugn morgon vilket var väldigt skönt då det var väldigt mycket att ta in. Haha inte visste jag att det var så mycket att lära sej om skor! Har fått lära mej att mäta barnfötter och vad för mått som behövs på skon för att den inte ska vara för stor eller för liten till barnet (och vuxen). För det är väldigt viktigt att skor sitter bra på just små barn, eftersom deras fötter inte är utveckade helt. Så fick jag lära mej deras egna skomärken och vad det var för skillnader. De flesta skor eurosko säljer är i skinn och har väldigt bra kvalité. Så de kostar lite mer men är gjorda av bättre material som är bättre för fötterna. De är en hel vetenskap om skor haha. Fick testa på lite kassa och hitta saker på lagret. Det var roligt, men tror det är ännu roligare när man kan allt, och just kan hjälpa kunderna klokt. Så här tror jag att jag skulle trivas bra. Chefen är ju helt underbar, hon är så himla gullig, pigg och glad. Det var bara hon som var där idag med mej. Men de kändes så himla bra och avslappnat! På månadkväll ska jag med på personalmöte och just nu sitter jag och pluggar på massa häften man ska läsa som jag fått att låna hem. Mer vill jag inte säga just nu :)

                  

Kommentarer
Postat av: mamsen

du är ju för kul.............;)

puss puss o kram kram /mamsen o pappsen

2010-08-27 @ 19:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0