A late night recall

Hallo.. Ja vet nu var de väldigt länge sen sist. Så här är de va, vårt internet är inte roligt att ha att göra med! Jag har hotat att banka de i 1000 bitar om de inte skärper sej, men ne ingen förändring där inte.. Vi väntar just nu på att den där jävla bindningstiden ska gå ut så vi kan köpa oss ett fast internet i väggen. Vi har ju ingen jävla teckning här! Ja lovar de kan ta 10 min att få fram en internet sida.. och hur kul är de på en skala??

Så att ladda upp bilder tar enoooormos lång tid, och en blogg utan bilder är lite tråkig att läsa så.. Thats why my friends.

Men ibland överträffar vårt internet sej själv och faktiskr nästan nästan fungerar. Ibland alltså..

Hur som. Johny har börjat jobba och jag söker jobb för fullt. Det började rätt bra innan vi åkte hem vecka 31 till gotland. På ICA maxi i lödde kunde jag få jobba 2 veckor. Vecka 31-32. Skit bara att vi skulle hem jsut vecka fucking 31. Och man var tvungen att kunna jobba båda veckorna.. så bye bye till de jobbet. S.A.T.A.N så surt de kändes, kände inte alls någon större lust att åka hem precis. Sen var vi påväg till göteborg onsdagen innan vi åkte till Gotland. Då ringer chefen på Cubus i lödde och vill att jag kommer på anställnings interjuv. Super glad blev jag. De verkade lovande, men TYVÄRR så var det en tjej som hade mer erfarenhet av butik än mej - så hon fick jobbet. Men ge en som inte ha erfarenhet en chans så den också kan få erfarenhet kanske? Dock var jag så super nervös under interjuven så hon fick nog inte heller den bästa sidan av mej.. SKIT OCKSÅ.

Sen dess har de vart tyst.. vääldigt tyst. Jag ska ut och söka mer nästa vecka. Håller på och bli dåre av att sitta hemma, och ekonomin går väl inte sådär helbra just nu.. Johny den stackarn står ju för de mesta va pengar heter. Ursch de känns så skyldigt att inte kunna bidra med något. Om man bara kunde få något litet tim vik på något ställe. Min sista utväg är väl att söka till nått städ. Jag vill inte städa igen.. de är helt okej, inte så, men jag vill testa något nytt, de bara spritter i kroppen av att få testa ett nytt jobb, se va man går för, utvecklas lite. Jag vet att jag hade gjort vad som helt otroligt bra. Bara man fick en liten, liten chans.. ja skulle jobba röven av mej! Men just nu ligger jag avundsjukt kvar i sängen och ser på när Johny får gå till sitt jobb...

Farmor ringde och frågade om va hade ångrat oss eftersom vi har haft så dåligt väder.
"Ångra oss !? sa jag.. Nee de här är de bästa vi gjort! Vi trivs så bra!"
Och de gör vi verkligen! Vi håller alltid ett litet öga öppet efter nått fint billigt boende som man kanske skulle kunna köpa. Hem nästa år blir det inte i alla fall, de har vi nog rätt bestämda beslut om. Kankse vidare. Men inte hem. Johny tycker så bra om sitt jobb också. De verkar va otroligt bra Sandå i Lund, och han har just nu hamnat med en kille i samma ålder som verkar riktigt trevlig. De verkar va bra folk förövrigt och chefen verkar va kanon. Så han är hel nöjd. De är skönt! 

Förövrigt måste jag bara säga att skåningar är så skönt folk. Visst yngre kan va lika dryga som hemma. Men nästan alla är fan trevliga och pratglada. Va på banken igår och satte in mina efterlängtade skattepengar ( HALLELUJA! ) och i kassan sitter världens skönaste gubbe. Efter en liten pratstund (frågvisa jag) så avslutar han med.."Jaaa men så dääär, nu eee du rrrrik igeeen!" haha <3

Imorgon ska vi in till Malmö, va ett tag sen nu, börjar faktiskt få lite kläm på den runda staden. Vet i alla fall på ett ungefär vart jag har de flesta gallerior och shopping stråk ;) De är visst Malmö festival just nu, började idag fick jag reda på, så de ska bli kul att kika. När vi var i Helsingborg på deras festival va de bra med både folk och drag!

Ne vet ni va, nu borde jag joina min gubbe som säkert ligger och drägglar en aning på kudden.. vilket jag säkerligen och vill göra om ett tag, haha. Hoppas ni har haft en trevlig fredag! Får se när ja skriver nästa gång, kanke blir närmare än ni tror.. beroende på vårt internet med ofcourse.. 

puss o godnatt!

     
                           En liten bild från idag, detta är en liten del av vårt sovrum..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0