Min körlektion gick ungefär så här:

(Ha i minne att de är FÖRSTA lektionen, och har övningskör ett fåtal gånger.)


Vi körde in till en parkering som låg lite avsides, parkeringen va helt tom, så de va ju super bra att träna där.
jag börjar med krypkörning och svänga skarpt. Jo de gick ju bra.
Så ska jag parkera..

-" Se om du hittar en tydligare ruta som du kan parkera i."
Man såg nästan inga rutor någonstans eftersom nästan alla var bortnötta. Men sen hittade jag en som man såg någolunda, rakt framöver. Superbra tyckte jag och körde dit och rattade upp mej och de gick riktigt bra. Läraren säger till mej att stanna bilen, så de gör jag, hel nöjd med min parkering. Sen vänder han sej till mej:

-" Hm.. kan det va ungefär 300 parkeringsplatser här tror du?"
Jag tittar mej över axeln och svarar att de nog kunde va så.
- "Mm.. och av alla dom är det bara TVÅ platser man absolut inte får stå på."
-"JÄVLAR OCKSÅ!"

Självklart hade jag ställt mej på en handikapp. DUMMKOFF. Självklart vet jag att man inte får stå på handikapp! Och jo jag såg skylten. Men mitt i allt de så såg jag bara den lite halvsuddiga rutan, och sattsade järnet! ;p



Kommentarer
Postat av: Linn

Det kommer gå bättre nästa gång vännen. :)

2010-04-26 @ 18:15:30
Postat av: Sandra

Haha ja de hoppas jag! :) Var nog mer nervös än va jag trodde. Och när man absolut inte vill göra fel, så gör man ju de självklart..



Grattis till ditt körkort förresten!! :)

2010-04-26 @ 19:49:00
URL: http://sandrawahlgren.blogg.se/
Postat av: Ellen

Du kommer fixa de bättre nästa gång söta! Pusss

2010-04-30 @ 01:13:09
URL: http://suicideblonde.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0