Unga mammor, varför har ni så bråttom??

Jag har insett att jag kommer va den äldsta mamman på min unges dagis.

Jag satt och läste tidningen idag och fick se att en gammal klasskompis fått barn precis. Jag vet inte hur många från klinte (My home town) som fått ungar nu. Man börjar nästan snart få ångest och känna sej gammal asså.
Jag förstår inte, varför har alla så bråttom med att skaffa ungar?
Det är ungfär som att skaffa hund snart.. jag vet inte hur det är, men det känns inte heeelt som att alla unga tänker så mycket mer än att "okej vi skaffar unge, va mysigt!". Hm.. jo men hur är er inkomst och utbildning?? Eller har ni tänkt leva på soss? Ska inte dra alla över ett sträck. Men endå?? Vem har klok utbildning och fast jobb vid 20? Om ens de, nu förtiden ska folk ha unge HELST innan dom slutat skolan. Ja vet inte? men de börjar kännas som en "trend" grej snart. "Ung mamma".

Börjar fundera på om sverige slutat med abort eller va FAN!? "Oj, jag är visst med barn. Jahapp..". Jag hade DÖTT om jag blev gravid nu, eller nej.. mamma hade dött.. haha. Men jag hade gjort abort. Vet att de e lätt att säga nu men va sjutton, jag är inte redo, jag vill verkligen inte ha barn nu, jag känner mej ännu som ett barn?

Jag har inget emot unga mammor, de är verkligen stark jobbat, bara ni kan hantera det. Jag förstår bara inte just varför alla ska ha så bråttom med barn?? Lev livet, skaffa din utbildning, va UNG. Unge kan du ha sen, när du känner att det är dax när livet och ekonomin är någolunda stabil.

Så ta det lugnt lev livet först, SEN barn!

           
                                   Bild tagen från www.bestforbaby.se/

Kommentarer
Postat av: mamsen

DU ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KLOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



PUSS&KRAM MAMSEN

2009-10-01 @ 18:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0