Sms från polisen.

Vaknade imorse och hade fått 3 sms. Ett av dom var från polisen. Haha de roliga va att de stog "-Polisen-"  på smset.. Först hajade man till och bah: WHAT!? sen kom ja på att, just de mitt nya ID-kort har antagligen kommit. Vilket de hade :P

Fasten skulle ju hämta ut mina skattepengar förra veckan. Men när jag lämnade fram mitt Id-kort så tittade tanten på mej allt annat än roat och:

"- Jaha de va ju inte kul de här.." -Banktanten.
- Va??. - jag nervöst
- Ja ditt ID kort har ju gått ut! I april! - Tanten
- I april!? de va ju längesen! -Jag väldigt snopen.
- Ja du kan bli stoppad om du försöker betala med de här! -Tanten
- Jaha.. Men va går de inte och hämta ut mina pengar då? - Jag helt uppgiven
- Jo då! Men du får gå och fixa ett nytt ID hos polise på en gång! -Tanten



Jahapp.. ja fick mina pengar i alla fall. Men pallrade bort till polisen, lika bra att få de överstökat.

Polisen däremot bah: jaha? Vi hade i allafall tagit emot ditt ID-kort ett år efter de gått ut.. VI ser att de e du på kortet! Bara banken som är så jäkla hynsiga! Och sen värsta smilet.

Tycker poliserna på polishuset är så trevliga här. När ja skulle ta nytt pass i maj va jag också där, och de va jätte trevliga och pratglada! :)
 
              
                        Tummen upp för Gotlänska polisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0