När blir facebook ett beroende?

Persoligen är jag inte så är jätte förtjust i facebook. HATAR när folk inbjuder en till massa applikationer och skit..

Städade inne på SVR på räddningstjänsten igår. (Kommer aldrig ihåg va det står för)
Men dom sitter bara och svarar i telefon framför en data nästan dygnet runt om olika medicinska frågor. Typ. Folk ringer när om undrar saker. T.ex om information om svininfluensan och så.
Så där sitter det alltid en vid telefonen. Och ska den lämna platsen måste en annan sätta sej där i stället.

Så ska jag städa där och en kille sitter vid sitt skrivbord. Vi börjar snacka lite och så kommer vi in på facebook.
Eftersom dom inte har nått att göra om ingen ringer sa killen att han brukade sitta på facebook.

Sen bah:
"Jag har 700 kompisar!"
"Ouuuuh.."
"A fast jag känner ingen."
"Haha.. STATUS!"
"Ah men asså det är bara för att jag ska kunna spela vissa applikationer."
"Okej.."
Så rablade han upp minst 5 olika.

Ja bah: quizen kan va roliga att göra ibland.
Han: Nja inte om man gör 100 om dagen.

Haha ja vet inte, antingen har stackarn INGET att gör om dagarna.. eller så börjar jag se ett litet beroende mönster? :p


          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0