Krångliga Facket..


Jag ringde faktiskt facket idag! *STOLT* Tyvärr har dom 3 månaders uppsägning också.. (ASSÅ VA!?)
Lite pist är ja..

(Fan dom erbjöd mej 3 GRATIS månder "prova på". Och visst sa ja.. Men hör ni av er sen och frågar om man vill fortsätta eller hur gör ni då? JO då vi skickar ut sen efter 3 månader och frågar om ni vill fortsätta va med. OKEJ sa ja.. och gick med.

MEN JO TJOSAN!! Att dom hörde av sej efter 3 månader. Nä dom började istället DRA PENGAR från min lön. UTAN att ja gett tillåtelse. FÅR dom göra så här undrar jag?? De tror faktiskt inte jag. Jävla facket...)

Hur som.. jag ringde till dom och ville gå ur, vilekt tog 3 månader. och först skulle jag skriva ner mitt namn och allt på ett papper sen anledning till varför ja vill gå ur och sen skicka till dom..
SEN kommer de troligen ringa någon till mej och fråga om jag VERKLIGEN vill gå ur..typ.. Snark. Dock va de en jättetrevlig kvinna ja pratade med på telefon. Hon ville inte säga för mycket om A-kassan eftersom de inte är helt deras område. Men hon skulle skicka papper till mej om inträde till A-kassan. För tydligen verkar de som att man kan gå med bara man är anställd. Men sen att man ska ha jobbat ett antal månader och timmar. Vilket ja i alla fall har.. Så Hmm vi får se hur de går.. I alla fall en bit påvägen!

Nu ska ja skriva CV!

                
En liten sådan har jag lust att ge till Facket idag känner ja.. (Förutom den trevliga kvinnan i telefonen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0