En sak jag inte fattar med killar..

.. Är HUR ni riktigt och helt tänker?!

Exempel från jobbet:
Jag var och städade på ett ställe idag, där det är massa kontor sen är det en verkstad. Verkstaden är en liten del för sej med matrum och duchar och en datarum. Ungefär. Där städar jag två gånger i veckan. Onsdag och fredag.
Förra onsdagen när ja skulle städa låg det en kille och sov på soffan. (Dom brukar sova på sina matraster nämligen.)

"Jahapp och ni ligger och slöjar som vanligt asså? "Kunde ja inte låta bli att kläcka ur mej.
"Nej de råkar bara vara när du kommer" Sa killen.
Så började vi snacka lite medans jag städade runt om kring han.
Vi pratade och skämtade lite om allt möjligt och jag nämnde johny flera gånger. Att vi bodde i en 2:a och hade katter.. och bla bla...
Han frågade lite hur länge vi vart tillsammans och så. Sen skulle jag gå. så killen undrade om jag skulle städa där snart igen. Jo på fredag sa jag. han bah aja va kul!

Sen på fredagen så kom jag mycke tidigare för jag skulle på stan med sanna och jusse. Så jag blev precis klar med "verkstaden" när dom kom in och skulle äta.
" Aj ja va lite tidigt idag för ja ska på stan" sa jag
och killen bah: "Va seriöst går du nu när ja kommer??"
Ja bah "joo men ja kommer på onsdag igen, så trevlig helg!"

Så idag när jag kom och skulle städa så kom jag lite innan dom skulle käka så jag han att ta matrummet innan. Så kom killen sen vid 12 och bah.
"Är du tidig idag igen?"
"Jo men så tidig är ja väl inte?" sa jag
"Men nu har ja ju ingen att prata med efter maten"
Så började han tjata om att ja skulle komma tidigare. Grejen va att han halv skojade men va typ seriös.
Ja bah" Men jag kan inte komma tidigare, då blir de så sent för mej."
Sen började jag städa vid ducharna. Så hör jag att han går utanför fram och tillbaka tänker inte mer på de.
Sen kommer jag tillbaka. Då sitter de en post-it lapp på min städvagn med ett nummer på.
NEJ!! tänker jag. Åh pinsamt. Nej jag nämner inget. Låtsas att jag inte sett.

Börjar städa hallen som ligger brevid datarummet. Killen ligger inne på soffan.
"Vad heter du förresten?" hör ja plötsligt.
"Ne asså jag har inge namn, jag är namnlös" Sa ja
Han tittade lite snopet på mej.
"Ne sandra heter jag."

Sen frågar killen.
"Kallas du för Sandy?"
"neeej de gör ja inte".. varför ? :P

När jag har städat klart tänkte jag i alla fall säga hej då.
"Nu är jag färdig så vi ses nästa gång!"
"Okej, då ses sen sexy sandy"

ASSÅ VA!?! VA VA VA!?
Varför tror killar ibland att de bara är fritt fram att säga sånna saker??
Och varför ge ett nummer när killen VET att jag har kille??
Ibland asså..


Kommentarer
Postat av: H.

Hahaha förlåt att ja garvar, men vem fan va de? Herregud kvinna vilka upplevelser du får på ditt jobb. Kanske ska ta o bli städerska ja oxå;)

Hahaha allt från massa naket till detta...

2009-09-10 @ 10:36:55
Postat av: sandra

Haha tamejfan hanna du hade trivits! Nakna brandmän med snoppar som flaxar hejvillt. Galna ungar och andra mysko folk. haha ;)

2009-09-10 @ 13:37:10
URL: http://sandrawahlgren.blogg.se/
Postat av: mamsen

sånt händer som städtant................



skojar puss&kram mamsen

2009-09-10 @ 19:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0