Vad fanns i brevet? Jo detta:

                   

Förklaring: Jag och Johny var och handlade på OBS i Tisdags. Och när vi svänger in på parkeringen så står det en röd volvo med nycklarna kvar i bakluckan. Vi ställer oss vid bilen och funderar på hur vi ska göra. Vi skickar registrerings rummret till 118 118 och får fram vem ägaren är. Sen skickar jag ett nytt meddelande till 118118 och frågade efter mobilnummret. Dumma jag frågade som sagt bara om mobilnummer. Vilket de tydligen inte fanns något. Så vi bah: jahapp va gör vi nu då?
Så jag gick in på OBS och pratade med dom i posten, medans Johny stod kvar vid bilen. Dom i posten skulle ropa efter bilägaren i mickrofonen. Så jag gick ut igen. Vi kunde ju inte stå och vänta vid bilen hur länge som helst, så vi låste bilen och tog med nycklarna in och lämnade dem vi personalen i posten.

Så gick vi in och handlade och sen när vi va klara ville jag gå förbi och fråga om någon hämtat nycklarna än. Vilket ingen hade. Så när vi gick ut till bilen såslog de mej att: "Man kanske inte tänker på att höra med dem på OBS, hur ska dom då veta vart nycklarna är?" Dom hade väl fått sina nycklar ändå tillslut. Men jag skrev en lapp:  "Har hittat dina nycklar, ring 070*******"

Senare på kvällen ringde bilägarens man. Och precis som jag tänkte hade han inte tänkt på att kolla OBS, och var ännu utan nycklar. Han var jätte tacksam att vi hade tagit hand om nycklarna och bad om min adress så han kunde skicka lotter eller något som tack. Jag sa att han verkligen inte behövde, men han insisterade så jag gav han min adress och idag hade vi ett litet brev i vår postlåda.



Man får verkligen en sån härlig känsla av att hjälpa folk. Det var samma som när vi var på ICA maxi och bankomaten skickade ut 1000 spänn när vi går förbi. Vi lämnade ju in dom till personalen som tog johnys nummer. Och sen på kvällen ringer en gammal man och är jätte tacksam för att vi lämnade in pengarna. Han ville också ha vår adress och efter en timma plinga han på dörren med en blomma och 200 spänn i ett kuvert. Vi sa att vi absolut inte behövde ha något. Men han ville ge oss endå. Men bara just höra hur glada dom blir är så härligt :)

Kommentarer
Postat av: Ellen

Vad snällt av er att göra så!:)

2009-10-22 @ 23:17:50
Postat av: Anonym

Vann du något på lotterna gumms :D

2009-10-24 @ 12:22:36
URL: http://jannnicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0