Gör en ängel till jul :)

Förra året var jag inne på Panduro (Hobbyaffär) Och köpte lite pyssel, sen fanns det olika pysseltips man fick ta. Jag hittade en med hur man gjorde änglar, tyckte dom va söta och blev sugen på att testa så jag köpte lite pärlor och ståltråd. Dom blev faktiskt rätt fina, och va super enkla! Lite pilligt kanske.

Mormor fyller år idag. Så jag gjorde en ängel till henne :) (Hade köpt en present också.)
Så här gjorde jag min ängel:

        
  
                


1.
Jag använde en tång. Vanlig sytråd. Pärlor jag köpt på OBS 19:90:- . Pärlor från Panduro. Ståltråd.
2. Böj först till ett huvud. Spara en liten snutt av ståltråden, den ska du ha sen.
3. Börja sen med en vinge.
4. När du gjort första vingen snurra då tråden först runt huvudet/halsen och sen gör du en vinge till. Snurra sen ett varv till kring huvudet/halsen och sen böjer du ner tråden för att börja med kroppen.
5. Vinkla till "klänningen" som du själv vill, du kan också bara ta enkelt rakt, jag valde lite volang på min :)
6. När du är klar med kroppen så böjer du upp tråden igen mot huvudet och snurrar ett varv till kring halsen och knipsar sen av tråden och tryck sen till med tången på "knuten", så de inte sticker ut någon vass ståltråds ände.
7. Nu tar du den lilla tråden du lämnade i början och rullar upp den som du vill. Då är själva ängeln färdig, nu ska de dekoreras! :)
8. Trä först den pärla du vill ha längst ner på tråden och knyt en knut runt pärn. Sen trär du på resten av pärlorna.
9. Knyt sen fast pärlorna i klänningen eller i vingarna. Kan va lite små pilligt.

Sen är ängeln färdig. Knyt en tråd vid huvudet och häng upp den någonstans! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0