Sörjer.

                     

Faan. Nu står Håkan Hellström på kongresshallen ( wisby strand som de så fint heter) och bah öser ut glädje och musik över en gungande publik. och jag är inte där. VA ÄR DET FÖR FEL PÅ MEJ!? Ja fattar inte, de fanns bara ingen lust efter jag hade snackat med jusse...KONSTIGT. jävla töntar gräv ner er i sanden och stanna där .

Ja tror jag inte ritktigt fatta att de va HAN som skulle spela där ikväll. För sen slog de mej och ja fick panik och bah: "MEN va F'N gör jag!?" Å då va de ju lite sent påtänkt.. så här sitter man..... *Grinar som han i "Den där mary"*

Gjorde i alla fall en jävligt god paj som innehöll, tomat, paprika,skinka och feta ost. Sen riven ost på de så klart.. Mmm...!
Johny puttade broccoli i sina halvor. Iiisch.
Så gott med paj och så fruktansvärt enkelt. bara de att de tar lite tid. Men de e ju så ljuvligt <3


Hanna this one is for you ;)

PAJ
Ugn: 200¤

Deg:
3 dl vetemjöl
100 g smör/margarin
ca 1-2 msk vatten ( Just så smeten går ihop och att den går att trycka ut, utan att den smulas sönder)

Fyllning:
3 ägg
3 dl mjölk
lite salt och peppar
( Sen va fasen man vill ha i )
Strö över rivost.

Gör degen antingen för hand eller i en matberedare.
Ta vattnet sist och bedöm lite själv hur mycket du vill ha i din deg.
(Ja brukar ta just så degen går ihop typ.)
Tryck sedan ut degen i formen och låt den sen stå i kylen minst 10 min, just så den blir lite hårdare.
Om man vill kan man förgrädda, de gör jag, nagga hål med en gaffel i degen och sen in i 5-10 minuter i ugnen.

Ta sen ut den och putta i allt du vill ha i pajen.
Ägg och mjölk vispar du bara ihop lite lätt och dänger i lite salt och peppar.
Häll de nu i pajen och avsluta med rivosten och på med lite vitlökspeppar, svartpeppar och salt.

Sen SVuuuuch in i ugnen. ca 30-40 minuter.
Så har du dej en goa paj hanna! ;)


             

Kommentarer
Postat av: jannicke

du kanske ska ta och bli kock sandra :) låter smarrigt

2009-06-23 @ 22:27:00
URL: http://jannnicke.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha söt du är, ne inge kock-yrke för mej inte :P johny hatar när jag vart i köket.. de ser FÖRJÄVLIGT ut haha.. I alla fall medans jag är iarbete. Johny går som en olycklig liten gumma runt i köket och klagar "Meeen älskling.. see här..."

2009-06-23 @ 22:32:44
Postat av: Ella

VA?! är han där nu? sandra sandra sandra.....fy skäms på dej att du inte va där! ;P haha ja du borde nog bli kock ;) om du har lärt dej efter mammsen din på pajer så va den GRYMT god :D

2009-06-24 @ 01:06:27
Postat av: mamsen

snälla lilla vän det är väl ingen sorg att slippa höra Håkan Hellsröms falsksång och du alla stora kockar har diskhjälp i köket,även din pappa:)puss&kram mamsen

2009-06-25 @ 13:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0