Sandra den allsmäktige.

                             

Johny gick ut vid 12 och skulle vaxa bilen.. så jag hängde på.
Och solade så klart ;)
Johnys familj känner en kille som äger ett hus i innerstaden som han hyr ut, å just nu va det tomt. Och eftersom vi inte har någon egen parkering eller något, så ställde sej pojken där inne med sin bil.
Aha! Sandra såg ett gyllende tillfälle att sola ryggen! De är en liten altan vid huset och där la jag mej och solade heeeela lång dagen. Skönt sola utan att någon ser på, så av åkte bikini överdelen så de krit vita tuttarna kunde få lite färg dom också.

Fick nog solsting eller något för sen när ja skulle in vid 3 så började jag plocka och ordna, och sen fram kom dammsugaren. Yes sandra städade,självmant. Jag va tvungen att tömma dammsugar påsen eftersom den var så otroligt överfull så vår dammsugare tjuter (ungefär som att den är döende) Så jag började pilla ur allt ludd med en tång... FI satan va ludd, hår, grus, sand, damm och allt möjligt.. haha tilåmed en grå stumpa... ( Undrar hur den råkat komma dit? :)) Vilket sug de blev sen!
 Är de bara jag som känner sej lite powerfull med en dammsugare? Jag dammsög ALLT!

(Johny städade också) så när vi va klara lagade vi mat och jag som ännu var igång började göra Brownies!
Åh goda blev dom! Lite tunna men otroligt goda! (skulle haft en mindre form) Receptet hittade jag på ICA's blockchoklad.

Receptet:

BROWNIES (ICA recept)

200g smör eller margarin
200g mörk blockchoklad
1 1/2 dl Valnötskärnor          ( Jag tog sötmandlar)
4 ägg                                         (Jag hade bara 3 :p)
4 dl socker                                (Jag tog 3dl)
2 tsk Vanillinsocker
1 krm salt
3 dl vetemjöl                             (tog 2 1/2 med tanke på äggen)
2 tsk bakpulver                        ( tror de e helt onödigt med bakpulver, för inte fan blev de fluffiga...)

Ugn: 175¤ C

Smällt matffettet i en kastrull, (eller i mickron på full effekt i ca 1 min.)
Bryt i chokladen bit för bit i matfettet. Rör om tills chokladen har smält.
Hacka nötterna.
Vispa ägg, socker, vanillinsocker och salt poröst, gärna med elvisp.
Blanda vetemjöl och bakpulver.
Rör ner allt i äggsmeten och blanda.
Häll smeten i en smord form ca 20x30. ( Jag tror min va så stor, men ja ska ta en mindre nästa gång så de blir tjockare)
Jag hällde mina hackade nötter över i stället för i smeten.

Grädda i nedre delen av ugnen i ca 30 minuter. Låt kakan kallna helt innan den skärs i bitar.

Den blev helt kola aktig, och seg. Skit god! :)

               

Kommentarer
Postat av: ella

gud så gott!! :D

2009-06-23 @ 13:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0