Inlägg nummer 100.

Kära grannar?
haha idag satte jag mej i solen och stekte lite för en gång skull, har halkat lite efter på den fronten.. Får tänka på att jag sparat mej några rynkor.. tillskillnad från den där peppakaks bruna tjejen ja såg på stan i dag... Mohaha....

I alla fall där sitter jag och steker och så kommer grannkillarna in genom porten.
Sedan följer detta samtal:

-Hej Hej!!....... Jag
-Tjeeenna!!...... 
 Alla pojkar i kör.
- Allt bra? Skönt med sol va?......."
tha gang leader" (TGL)
- Jo som fan, skönt med lite sol som omväxling   .......
Jag
-Hallå visst är de du som bor du mitt emot oss?.....(
TGL)
(håret uppsatt och mina alv öron pekar utåt, förståligt att dom inte är helt 100, på att de va deras granne)
- Japp de jag de...
Jag
- Då har vi en present till dej!!
(TGL)
- (skrattar).. jasså? ......
Jag
- Ah eller vi har till alla grannarna...
(TGL)
-..Okej...(ser en aning skeptisk ut)....
Jag
- Ah eller asså vi har köpt tårta... Vill du ha nu? (TGL)
Jag börjar garva
-Asså va? har ni köpt tårta? Gulligt av er, men varför då?...
Jag
- Ne asså vi har vart lite stökiga så vi vill be lite om ursäkt....
(TGL)
- nej men de har väl inte vart nå farligt?..
jag
(Dock vaknade vi en onsdag morgon 03:30 av att de dånade musik från andra sidan sovrumsväggen)

- JO.. men vill du ha din nu? ...(TGL)
- Okej! ...Jag

Killarna försvinner in..TGL kommer ut snabbt igen..
-Förresten ja tror den kommer smällta om vi tar ut den nu. Vi kommer över med den ikväll istället!

Senare på kvällen står vi och meckar med min cykel.. Eller Johny meckar, jag tittar på...
Så kommer dom ut ur dörren.
-Tjeenna!! Åh förresten vill ni ha tårtan nu?? vi har köpt 4 stycken! (TGL)

Jag börjar garva.. de låter ju så sött.. TGL tittar på mej lite frågande..
-Jo nej visst vi kan ta den nu! ......Jag
-Jo men häng med upp och välj en! ...TGL
Jag hänger med upp och väljer en ...marängtårta ( Johny och jag kommer inte överrens om stavningen.. efter att ha kollat upp..."schwarzwaldtårta") framför en jordgubbstårta.

Vi pratar en stund och jag tackar så jätte mycket för tårtan och ger dom varsin kram.

NIIICEEE!!!! Gratis tårta bah så där ;) Och GOD va den! Tack kära grannar för ert festande ;)

                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0