White chicks

             

Haha åh va jag älskar den här filmen. Den går just nu på 3:an, Fan ska igentligen sova, men den är så SJUKT rolig. haha kan inte låta bli att titta. Jag skrattar så jag dör..!! hahah


Precis innan såg jag någon dokomentär aktig sak om nån skola i USA där ungdomar går för att gå ner i vikt. Tror de hette "wellsprings". Helt sjukt ungarna åt bara chips och jordnötsmackor till lunch men gick ner hur mycke som helst. Systemet var att dom aktiverades hela tiden och tränade massa. Sen höll dom fasta mattider, men åt då bara chips och grejer. Fast med väldigt låg fett halt.

Allt låt jävligt sjukt, men efter att ha sett programmet måste jag säga att de låt på något konstigt sätt bra ändå.
Dietisten sa de när programledaren frågade varför de inte bara käkade grönsaker och nyttigt istället: "I en perfekt värld så kanske, men de här är tonåringar. Dom kommer aldrig äta de, och även om de gör de så kommer de inte gå när dom kommer hem igen. För de flesta faller tillbaka is sina matvanor ändå."

Hon menade på att de istället lärde dom "bättre" alternativa grejer att äta. Och just hantera vardags situationer. Att istället för att inte äta chips och godis, så istället inte äta så mycket av de. Dom hade något slags system dom räknade.

Jag tror ändå faktiskt de va ett rätt bra sätt. Sen är de ju aldrig bra att äta sån mat pga att man inte får i sej rätt vitaminer och mineraler som kroppen behöver. Men just systemet att lära dom lite mer realistiska "bättre" alternativ kan nog hjälpa rätt mycket.

Kommentarer
Postat av: Rania

tack så mycket! :D

2009-12-23 @ 11:51:34
URL: http://raniaphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0