Hemmagjord hårinpackning.

Satt och läste i "skönhetsbibeln" igår och hittade lite hårinpackningar man kunde göra själv.

Hittade två olika som jag slog ihop lite.

Hårkur
En lite övermogen avokado
En halv banan

2 ägg
2 msk olivolja
knappt 1 msk mjölk


        

Körde de sen i mixern en stund tills de såg ut så här :

      

Luktade värsta gott av bananen och avokadon. Fick nästan lust att äta upp de iställe. (Vilket ja inte gjorde)
Sen tvättade jag håret normalt med schampoo och tog i de här som "balsamet".
Hade det i ett bra tag typ 30 min. Sen sköljde ur med varmt vatten. Dock tyckte ja håret kändes lite torrt ( som när man inte haft balsam i) så blev lite orolig att de skulle bli svårt att kamma ut. så ja hade lite balsam i lite snabbt.

Ja vet inte om de hände så mycket med håret.
De är ioförsi väldigt mjukt och glansigt. Och känns faktiskt tjockare. Men vet inte om de e bara e jag som inbillar mej lite :p


Kommentarer
Postat av: Jenny

Visst ska det :)



Haha en gama plattång, den är bäst hur lockigt hår man än har så funkar den..Magisk :)



gÖR du idag dÅ?

Kram

2009-08-18 @ 16:00:03
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Jannicke

Mmm kanske jag ska ta på mina kunder när jag är frisör :P dom gillar det säger :P

TACK =) aa jag flyttar till kalmar i ett år sen kommer jag hem igen.

Johan stannar hemma så jag lämnar ansvaret till er =)

Saknar er med. snart dags för en träff tycker jag allt!

Massa kramisar!

2009-08-18 @ 17:31:51
URL: http://jannnicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0