PÅSK!

                          
                           

Igår va de påsk igen, massa god mat, glad stämning och påskägg!
De är väldigt likt julafton allting. Man pyntar, man är tillsammans, man lagar köttbullar och janson, man ger och får.
Julafton fast lite varmare, I like it ^^

Dagen började lite med soldyrkning ute på terassen, sen va de lite matlagning och sen kom mormor upp så åt vi mat allihop vid 1.
Efter blev de lite tårta och sen begav sej mormor hem igen. Jag la mej och stekade lite till innan jag gick och målade upp kartor över huset, sen gömde vi ägg allihop.
Yes de är barnsligt roligt! Och jag tänker INTE sluta med den traditionen. Vi avanserar så klart upp de lite. Lillebror och jag hade övervåningen att gömma på och mamma och pappa nedervåningen.

Jag och Lillebror körde lapplek/ordlek, vi gömde ägget på ett ställe, sen skrev vi ner de stället på ett papper, kasstade om bokstäverna och rev lappen i tre bitar. Sen gömde vi dom och markerade ut de tre ställerna på kartan.

Mamma och Pappa körde postit lappar. Dom hade målat upp nummer på sin karta, man började vid ettan, där de satt en lapp som sen sa vilket nummer man skulle gå till, eller andra instuktioner.
 

Kvällen avslutade vi med lite mys framför tv:n och sen va det hopp i säng :) 

                      
                                        (Mammas och Pappas påskägg)

Kommentarer
Postat av: H.

Haha va ni är underbara!!

2009-04-12 @ 14:08:36
URL: http://hannaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0